خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/22 - 17:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ساری مطرح کرد:

ریزگردهای خوزستان در راه است اما نه به شدت گذشته

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مساله ریزگردهای خوزستان با سیل اخیر رفع نمی شود و باز هم شاهد ریزگردها خواهیم بود اما نه به شدت گذشته.

علی ساری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اثرات فرسایش خاک در خوزستان باقی است و به زودی مرتفع نمی شود، گفت: در بودجه سال 96، 100 میلیون دلار از صندوق توسعه به رفع ریزگردها اختصاص یافت و این پروژه سه سال متوالی است دنبال می شود.



نماینده مردم اهواز، باشت و باوی در مجلس شورای اسلامی، افزود: 350 هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار در اهواز، حوزه ریزگردی است که باید بر روی آن کار شود و در حال حاضر از این میزان تنها حدود یک هفتم به وسیله تمامی روش ها مانند مالچ پاشی و کاشت نهال انجام شده و مابقی در حال انجام است.



باز هم شاهد ریزگردهای خوزستان خواهیم بود اما نه به شدت گذشته



وی ادامه داد: بخشی که سیلاب در آن وارد شده بخش هایی از منطقه ریزگرد را پوشش می دهد اما نه تمامی مناطق ریزگرد و 7 کانون انتشار ریزگرد را؛ به طور قطع مساله ریزگرد با سیل اخیر رفع نمی شود و باز هم شاهد ریزگردها خواهیم بود اما نه به شدت گذشته.



این نماینده مردم در مجلس آسیب های زیست محیطی مالچ پاشی، گفت: هر چند مالچ پاشی آسیب زیست محیطی زیادی وارد می کند اما بهرحال بین بدتر و بدتر باید انتخاب کرد و در شرایطی که نیاز به اقدامات کوتاه، میان و بلندمدت داریم چاره ای جز مالچ پاشی نداریم.



ساری یادآور شد: در کوتاه مدت به خاطر اینکه زندگی مردم مختل شده بود ناچار شدند از این روش که مناسب نیست و باید سریع تر حذف شود استفاده کنند؛ در این رابطه با توجه به ظرفیت آبی به وجود آمده بهتر است روش خیساندن جایگزین مالچ پاشی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 280127
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم